W przyszłości kobietom łatwiej będzie znaleźć bezpieczniejsze samochody

W przyszłości kobietom łatwiej będzie znaleźć bezpieczniejsze samochody niż zawsze szukanie najbezpieczniejszej opcji dla mężczyzn. Nie chodzi tylko o to, by samochody były bezpieczniejsze – chodzi o ogólną zmianę kultury.

Kobiety są generalnie niedostatecznie reprezentowane w przemyśle samochodowym ze względu na różne stereotypy związane z samochodami. W rezultacie pozostają w dużej mierze niezauważone i niedocenione przez konsumentów.

Niedawne badanie przeprowadzone przez Fundację AAA na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wykazało, że zaledwie 2% reklam samochodów wskazywało kobiety w jakimkolwiek charakterze, podczas gdy 31% reklam w ogóle nie zawierało kobiet. Ten rodzaj reklamy wykluczającej utrwala ideę, że mężczyźni mają być kierowcami, a kobiety mają pozostać w domu, budząc obawy o to, jak samochody są sprzedawane dziewczętom i chłopcom, gdy dorosną.

Rosnąca liczba kobiet-kierowców jest pozytywnym sygnałem dla branży motoryzacyjnej, ponieważ oznacza, że więcej konsumentów będzie miało wybór, jaki rodzaj samochodu kupić, co ułatwi im określenie, co najlepiej pasuje do ich stylu życia.

Ten artykuł mówi o tym, jak telewizyjne reklamy samochodów sprawiają, że kobiety czują się nieswojo ze względu na sposób, w jaki są przedstawiane. Kobiety ukazane są jako osoby, które chcą, aby mężczyźni zaopiekowali się nimi, którzy chcą być atrakcyjni i potrzebują mężczyzny, który by się nimi zaopiekował.