W przeszłości kobiety uważano przede wszystkim za gospodynie domowe

W dzisiejszych czasach kobieta może być kim tylko chce.

Kobiety mają tendencję do osiągania najlepszych wyników w obszarach, w których otrzymują dużo swobody i wsparcia. Oznacza to również, że mają tendencję do lepszej pracy, gdy współpracują i pracują razem z ludzkimi odpowiednikami.

Kobiety doświadczają znaczących zmian w swoim miejscu pracy. Ostatnie dane opublikowane przez Światowe Forum Ekonomiczne pokazują zmianę różnicy płci w 2019 r. Kobiety przewyższają obecnie mężczyzn pod względem kwalifikacji i poziomu wykształcenia.

Chociaż kobiety wprowadzają ulepszenia, wciąż jest miejsce na poprawę. Przemiany demograficzne kobiet w pracy nasilają się od lat 90. XX wieku. Jednak ze względu na te zmiany nie nastąpiły żadne znaczące zmiany dotyczące równowagi między życiem zawodowym a prywatnym oraz reprezentacji na wyższych szczeblach ról kierowniczych.

Kobiety mają teraz taką samą pozycję jak mężczyźni, co powinno być obchodzone zarówno przez firmy, jak i branże na całym świecie, aby upewnić się, że mogą w pełni wykorzystać swój potencjał, a także wnieść znaczący wkład w społeczeństwo.

Kobiety są zazwyczaj postrzegane jako główne żywiciele rodziny w społeczeństwie. Chociaż jest to prawdą w dzisiejszych czasach, coraz częściej kobiety wybierają pracę w niepełnym wymiarze godzin i są głównymi opiekunkami swoich dzieci.

Liczba kobiet pracujących w branży technologicznej wzrosła o 70% w ciągu ostatnich dwóch lat, co jest ogromnym skokiem w porównaniu z zaledwie dekadą.

Jednym z obszarów, w którym kobiety zwiększyły swoją obecność, są role w obsłudze klienta, które obecnie stanowią prawie 15% wszystkich miejsc pracy w branży. Tendencja ta została pobudzona przez wzrost liczby kobiet dyrektorów generalnych, które chcą wprowadzić większą różnorodność do swoich pracowników, a firmy z kobietami założycielami również prowadzą tę opłatę w 2018 roku.