Nastąpił wzrost liczby kobiet w miejscu pracy, ponieważ coraz więcej kobiet wchodzi i awansuje na stanowiska kierownicze

Toczy się wiele debat na temat kobiet w pracy, ale jedno jest pewne – istnieje duża dysproporcja między zarobkami mężczyzn i kobiet. Kobiety zarabiają średnio około 87% tego, co mężczyźni. Są jednak rzeczy, które możesz zrobić, aby to zmienić, tak aby Twoja pensja odzwierciedlała Twoje umiejętności i doświadczenie.

Kobiety są często postrzegane jako najważniejsza część siły roboczej w firmie, ale nadal są niedostatecznie reprezentowane w wielu branżach, takich jak architektura, budownictwo i inżynieria.

Chociaż trudno jest zrozumieć, dlaczego tak się dzieje, jest jeden ważny powód. Kobiety i mężczyźni zwykle znajdują się na różnych miejscach w rozwoju kariery, a firmy nie chcą zmuszać kobiet do szybkiego uczenia się na stanowiskach tradycyjnie zajmowanych przez mężczyzn.

Nawet jeśli kobiety osiągnęły poziom, na którym mogą poradzić sobie z tymi stanowiskami, nadal spotykają się z urazą ze strony kolegów-mężczyzn, którzy boją się utraty pracy z ich powodu.

Tendencja ta skłoniła głównych pracodawców, takich jak Google, do podjęcia proaktywnych działań poprzez rekrutację większej liczby kobiet w tych dziedzinach, a także zapewnienie im możliwości szkolenia, jak odnieść sukces w tych rolach.

Kobiety przebijają się przez szklany sufit w miejscu pracy i nie są już uważane za mniejszość. Obecnie coraz więcej kobiet dołącza do siły roboczej, a wiele z nich pracuje nawet w domu.

Wiele firm stosuje dziś luźne zasady dotyczące ubioru, ale niektóre nadal egzekwują surowe zasady, aby zniechęcić kobiety do noszenia niczego zbyt odkrywczego lub zbyt konserwatywnego. Najpopularniejsza zasada mówi, że mężczyźni nie widzą kobiecego dekoltu, ale niektóre firmy idą dalej, zakazując kobietom noszenia spódnic lub sukienek w niektórych biurach.

Tworzy to przepaść między płciami, która czasami może utrudniać kobietom poczucie komfortu w miejscu pracy. Kobiety wzięły sprawy w swoje ręce, tworząc własne społeczności poza miejscem pracy, w których mogą dzielić się historiami i pomysłami na temat tego, co chciałyby zmienić w świecie pracy.