Kobiety to segment, który tradycyjnie był niedostatecznie reprezentowany w przemyśle samochodowym

Wiele firm samochodowych zaczęło koncentrować się na zwiększaniu bazy klientów, tworząc samochody specjalnie dla nich przeznaczone. Uważa się, że te samochody są bardziej atrakcyjne, ponieważ są mniejsze, bezpieczniejsze i tańsze.

Rośnie rynek produktów skierowanych do kobiet, takich jak foteliki samochodowe, nosidełka i skutery elektryczne przeznaczone dla kobiet w ciąży.

Według badania przeprowadzonego przez National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) kobiety są bardziej narażone na wypadki samochodowe i ofiary śmiertelne niż mężczyźni.

Od 2018 roku w Stanach Zjednoczonych jest około 1,4 miliona kobiet-kierowców. Jednak aktywny udział kobiet w prowadzeniu samochodu spada od lat 80-tych. Jest powód tego spadku i może to mieć coś wspólnego z tym, jak społeczeństwo postrzega kobiety-kierowcy.

Społeczeństwo postrzega kobiety kierujące na trzy sposoby: 1) Kobiety muszą być mniej agresywne, ponieważ uważa się je za bardziej wrażliwe; 2) Kobietom brakuje wiedzy na temat prowadzenia pojazdów; 3) Kobiety nie radziły sobie z prowadzeniem lub posiadaniem samochodu, ponieważ czują, że jest to zbyt drogie lub zbyt ryzykowne.

Kobiety stają się coraz bardziej aktywne w branży motoryzacyjnej. Oczekuje się, że do 2020 r. liczba kobiet w przemyśle samochodowym osiągnie 27%, a do 2029 r. 45%.

Kobiety stają się coraz ważniejszą częścią motoryzacji i nie wykazują oznak spowolnienia. W rzeczywistości byli w stanie wpłynąć na samochody i zmienić to, co to znaczy być kobietą wszędzie indziej.

Kobiety powoli, ale zdecydowanie zajmują miejsce w produkcji samochodów. Zakładają własne firmy, rozpoczynają zawody zdominowane przez mężczyzn i na nowo definiują, co to znaczy być kobietą w społeczeństwie – a wszystko to podczas jazdy samochodami po mieście!