Kobiety stanowią coraz większą populację w przemyśle samochodowym

W rzeczywistości kobiety stanowią 56% kupujących nowe samochody i stanowią około połowy amerykańskiego rynku motoryzacyjnego.

W miarę jak coraz więcej kobiet wchodzi do przemysłu samochodowego, a ich wpływ rośnie, zaczynają one silniej zaznaczać swoją obecność w miejscu pracy. Stają się bardziej widocznymi liderami, którzy pracują u boku mężczyzn, aby ułatwić zmianę i stworzyć bardziej przyjazne środowisko dla wszystkich płci.

Kiedyś uważano, że kobiety są mniej sprawnymi kierowcami i rzadziej uczestniczą w wypadkach niż mężczyźni. Jednak wraz ze zmianą naszej kultury kobiety okazały się zdolnymi kierowcami, podobnie jak ich męscy odpowiednicy.

Kobietom trudno jest być postrzeganymi jako właściciele samochodów i kierowcy. Branża jest zdominowana przez mężczyzn, a kobiety stanowią tylko pięć procent siły roboczej w motoryzacji.

Doprowadziło to do braku zainteresowania właścicielkami samochodów, co spowodowało, że nie posiadały one samochodów i jeździły z niższymi stawkami niż kierowcy płci męskiej. Prowadzi to do zwiększonego ryzyka dla kobiet na drogach i przyczynia się do nierówności płci.

Dobrostan kobiet zależy również od ich dostępu do pojazdu, ponieważ wiele odległości do pracy przekracza 10 mil i problemy z poruszaniem się, które ograniczają ich możliwości, jeśli chodzi o transport

W przemyśle samochodowym kobiety wciąż nie są traktowane na równi z mężczyznami. Są ciągle niedoceniani i pogardzani. Jest na nich duża presja, aby byli bardziej atrakcyjni.

Ze względu na ilość czasu, jaką spędzają na prowadzeniu samochodu, kobiety często są bardziej narażone na wypadki niż mężczyźni. Presja, z którą się stykają, spowodowała, że niektóre kobiety rozwinęły stres i zaburzenia lękowe oraz skróciły czas koncentracji.