Kobiety mają długą historię w sporcie, sięgającą czasów starożytnych

Kobiety coraz bardziej angażują się w uczestnictwo i oglądanie sportu w młodszym wieku, co jest zarówno pozytywne, jak i negatywne. Jednocześnie nasze społeczeństwo akceptuje coraz więcej kobiet jako sportowców, co prowadzi do napływu zawodniczek, które w ostatnich latach mogły być zniechęcane ze względu na ich płeć.

W 2018 roku Forbes opublikował coroczną listę 100 najpotężniejszych kobiet w biznesie, tylko 17% pochodziło z branży sportowej i dopiero w ruchu #MeToo zauważyliśmy zmianę.

Uczestnictwo kobiet w sporcie jest pod wieloma względami ograniczone. Kobiety są często uważane za zbyt delikatne do uprawiania sportu i mówi się im, że powinny robić bardziej „kobiece” rzeczy, takie jak robienie na drutach.

W ostatnich latach wzrasta liczba kobiet uprawiających sport. Wynika to w dużej mierze ze zmiany postrzegania kobiet i ich możliwości w społeczeństwie.

Kwestia, jak najlepiej wspierać kobiety w sporcie, wciąż trwa i zmienia się wraz ze zmianami i rozwojem otaczającego nas świata.

Kobiety są często niedostatecznie reprezentowane w sporcie i innych zajęciach zawodowych. Chociaż branża gier wideo jest jednym z nielicznych wyjątków, liczba zaangażowanych w nią kobiet stale rośnie.

Branża gier wideo jest jednym z nielicznych wyjątków od ogólnego trendu niedoreprezentowania kobiet w sporcie. Tutaj jest tylko 3% więcej kobiet niż mężczyzn. Kobiety stanowią siedemdziesiąt osiem procent twórców gier.

Istnieje wiele powodów, dla których kobiety zostały wyparte z tego pola, między innymi dlatego, że nie są zachęcane do udziału lub nie mają wystarczająco dużo czasu ze względu na inne obowiązki, takie jak opieka nad dziećmi i obowiązki domowe. Istnieje również napiętnowanie rywalizacji w grach, ponieważ często oznacza to, że dziewczyny stają się celem nękania online i offline (fundacja dla kobiet).